ORIGAMI NA LEKCJACH MATEMATYKI
24 października na lekcjach matematyki panowały cierpliwość, dokładność i precyzja. Wszystko to za sprawą papierowego dnia zorganizowanego z okazji Światowego Dnia Origami.
Origami to sztuka składania przedmiotów z kawałka papieru. Źródła podają, iż około VI wieku do Japonii przywędrowali buddyjscy mnisi z Chin, którzy byli w posiadaniu papieru. Teoria głosi, że to właśnie wtedy zaczęły powstawać pierwsze modele. Na słowo origami składają się dwa japońskie znaki - ori czyli składać lub zginać oraz kami tzn. papier. Istnieją dwie tradycje tej sztuki: pierwotna, historyczna, wywodząca się z najdawniejszych czasów oraz współczesna-modułowa. Ta odmiana odeszła od tradycyjnego założenia wykorzystywania pojedynczego, kwadratowego arkusza papieru. W tym przypadku figury składa się z wielu identycznych lub podobnych modułów tworzących dany model. Liczba tych modułów może wynosić od zaledwie dwóch do nawet kilkuset.
Zasady są proste. Figury tworzymy z kartek papieru, nie wolno przy tym używać nożyczek i kleju a to co powstaje, zależy od sprawności naszych rąk. Origami od wielu lat jest prawdziwym fenomenem. Pozwala rozwijać wyobraźnię przestrzenną i zdolności manualne. Wpływa też na umiejętność logicznego myślenia oraz na pamięć i koncentrację. Uczy cierpliwości i dokładności. Na naszych lekcjach powstały piękne prace, a uczniowie świetnie się bawili.
Przed nami długie jesienne wieczory, które warto spędzić w kreatywny i ciekawy sposób. Przy składaniu figurek z papieru dobrze będzie się bawić cała rodzina :-)